domingo, 1 de julio de 2012

La Caixa de Convivència


La caixa de convivència ofereix activitats per a treballar diferents aspectes que intervenen en la convivència. Conté activitats pels diferents nivells d’infantil i primària, què treballen competències bàsiques com la competència social, comunicativa, social i ciutadana, aprendre a aprendre, d’iniciativa i autonomia, coneixement i interacció amb el món físic, etc. Si voleu visitar-la, clickau  AQUI  

De totes les activitats que ofereix la Kxa, per a treballar diferents aspectes que intervenen en la convivència, he triat
 El tren de les emocions.

Per què l’he triat

M’agrada aquesta activitat perquè a banda de treballar les emocions, és desenvolupen moltes competències bàsiques. A més a més, es treballa amb tot el grup a la vegada.

És una activitat senzilla, que necessita pocs materials per dur-se a terme, però a la vegada pot desenvolupar-se i canviar-se segons les necessitats. Per exemple:

Es poden intercanviar els papers que fan els infants.

Encara que inicialment es pot començar per tres emocions, aquestes és poden anar canviant i ampliant.

També hi ha la possibilitat que els nens portin de casa fotos o retalls de revistes on hagin trobat l’expressió d’una determinada emoció i aferrar-les a vagons fets amb paper, per tenir una referència visual (pot ser molt útil per alguns nens).

Un altre dels aspectes que m’agrada és que permet el moviment dels nens. També aprenen a esperar el seu torn i adaptar-se a les normes.


Aspectes a treballar amb aquesta activitat

Amb aquesta actividad es pretèn que els nens puguin coneixer les pròpies emocions i també reconeixer les dels altres.

Així mateix es treballen les seguents competències bàsiques: comunicativa, d’iniciativa i autonomia, d’aprendre a aprendre i social i ciutadana.

En el mateix ordre es desenvolupen continguts com saber reconeixer i expressar emocions, prejudicis, comunicació, discriminació i es desenvolupen habilitats cognitives i habilitats socials.


En què consisteix.

Es divideix la classe en dos grups:

Un dels grups formarà els vagons del tren.  Cada vagó estarà format per 2 o 4 alumnes i, representarà una emoció. En aquest cas: 1r vago: content/a, 2on vagó: trist/a i 3r vagó: enfadat/ada.

L’altre grup representaran els viatgers. Cada alumne viatger durà una targeta amb una situació que representi una emoció de les dels vagons.

El tren circularà i en sentir un xiulet s’aturarà. Cada persona que viatja tindrà l’oportunitat de pujar al tren una vegada en cada estació. Explicarà a les persones del vagó la seva situació i si reconeixen i coincideixen les seves emocions amb les que transporta el vagó, la deixaran pujar, sinó haurà d’esperar a l’altra estació.

Quan totes les persones viatgeres hagin aconseguit pujar al tren, aquest s’aturarà i comentarem en grup i per vagons, quines persones han deixat pujar i quines no i el perquè.


Materials per a dur-la a terme

El material necessari consisteix:
º    Fitxes d’emocions i de situacions que representin aquestes emocions. 

º    Un xiulet.

No hay comentarios:

Publicar un comentario