La caixa de convivència ofereix activitats per a treballar diferents
aspectes que intervenen en la convivència. Conté activitats pels diferents
nivells d’infantil i primària, què treballen competències bàsiques com la
competència social, comunicativa, social i ciutadana, aprendre a aprendre, d’iniciativa
i autonomia, coneixement i interacció amb el món físic, etc. Si voleu
visitar-la, clickau AQUI
De totes les activitats que ofereix la Kxa, per a treballar diferents
aspectes que intervenen en la convivència, he triat
El tren de les emocions.
Per què l’he triat
M’agrada aquesta activitat perquè a banda de treballar les emocions, és
desenvolupen moltes competències bàsiques. A més a més, es treballa amb tot el
grup a la vegada.
És una activitat senzilla, que necessita pocs materials per dur-se a terme,
però a la vegada pot desenvolupar-se i canviar-se segons les necessitats. Per
exemple:
Es poden intercanviar els papers que fan els infants.
Encara que inicialment es pot començar per tres emocions, aquestes és poden
anar canviant i ampliant.
També hi ha la possibilitat que els nens portin de casa fotos o retalls de
revistes on hagin trobat l’expressió d’una determinada emoció i aferrar-les a
vagons fets amb paper, per tenir una referència visual (pot ser molt útil per
alguns nens).
Un altre dels aspectes que m’agrada és que permet el moviment dels nens.
També aprenen a esperar el seu torn i adaptar-se a les normes.
Aspectes a treballar amb aquesta activitat
Amb aquesta actividad es pretèn que els nens puguin coneixer les pròpies
emocions i també reconeixer les dels altres.
Així mateix es treballen les seguents competències bàsiques: comunicativa,
d’iniciativa i autonomia, d’aprendre a aprendre i social i ciutadana.
En el mateix ordre es desenvolupen continguts com saber reconeixer i
expressar emocions, prejudicis, comunicació, discriminació i es desenvolupen
habilitats cognitives i habilitats socials.
En què consisteix.
Es divideix la classe en dos grups:
Un dels grups formarà els vagons del tren. Cada vagó estarà format
per 2 o 4 alumnes i, representarà una emoció. En aquest cas: 1r vago:
content/a, 2on vagó: trist/a i 3r vagó: enfadat/ada.
L’altre grup representaran els viatgers. Cada alumne viatger durà una
targeta amb una situació que representi una emoció de les dels vagons.
El tren circularà i en sentir un xiulet s’aturarà. Cada persona que viatja
tindrà l’oportunitat de pujar al tren una vegada en cada estació. Explicarà a
les persones del vagó la seva situació i si reconeixen i coincideixen les seves
emocions amb les que transporta el vagó, la deixaran pujar, sinó haurà
d’esperar a l’altra estació.
Quan totes les persones viatgeres hagin aconseguit pujar al tren, aquest
s’aturarà i comentarem en grup i per vagons, quines persones han deixat pujar i
quines no i el perquè.
Materials per a dur-la a terme
El material necessari consisteix:
º
Fitxes d’emocions i de situacions que representin aquestes emocions.
º
Un xiulet.
No hay comentarios:
Publicar un comentario